همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: همشهری آنلاین نگاهی دارد به عوامل اجرایی و پشت صحنه اولین همایش بین‌المللی‌معماری و توریسم.

اولین همایش بین‌المللی معماری و توریسم در مشهد مقدس به مدت دو روز با موضوع تخصصی "معماری و توریسم" و حضور بیش از 1200 میهمان و شرکت‌کننده داخلی و خارجی  شروع  و با بررسی راهکارهای مناسب برای توسعه شهرها بزرگ، ساخت و ساز برای جلب و افزایش زمان سفر توریست به خصوص در شهر مشهد به کار خود پایان داد.

اسامی تعدادی از این دوستان بنا به اقتضای شرایط و زمان، جهت سپاس و تشکر خواند شد. ولی جا دارد از همه افراد که به نوعی در این همایش فعالیت‌ و دست داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

اعضای شورای سیاست گذاری همایش بین المللی "معماری و توریسم"

مهندس محمد هادی جاوید، ریاست شورای سیاست گذاری

مهندس حسن تبرئی، قائم مقام شورای سیاست گذاری

و اعضای شورای سیاست گذاری عبارتند از مهندسین آقایان؛ میرنجاتی، محمدرضا اسماعیلی، انوشه، مهدی جلیلی مهربانی، فرشاد تاتاری، جواد مومن آبادی، علی مقدم آریایی ،حسین برلیانی و دکترامیدعلی خوارزمی.
آقای برلیانی ، ریاست مرکز رایا  و اجرای این همایش را به عهده داشتند. باید به ایشان و سایر دست‌اندکاران خسته نباشید گفت.

همکاران ایشان در رایا عبارتند از: آقای حسین مروتی در بخش رسانه و روابط عمومی بسیار قوی عمل کردند. ایشان خبرنگاران در معرض هجوم، مصاحبه‌های کوتاه با اساتید داخلی و خارجی، استاندار، شهردار و... قرار دادند، جا دارد از طرف خبر نگاران از ایشان و زحماتشان تشکر و قدردانی کرد. سلامت باشید آقای مروتی...

 آقای بخشی زاده با هماهنگی‌های لازم افراد حاضر در صحنه را هدایت می کردند و آقای نادری بخش فیلم برداری و نمایش کلیپ‌‌های کوتاه زیبا "شهر من" و نیز کلیب کوتاه زندگی پروفسور ایرج اعتصام را تهیه و ارائه دادند. سایر همکاران رایا  در گرافیک، تدارکات، صدا برداری، حمل و نقل و...خانم‌ها و آقایان بیشتر در پشت صحته بودند، تشکر و قدر دانی تقدیمشان می کنیم.

همچنین، افراد بسیاری که هماهنگی و هدایت حاضرین و مهمانها را در سالن‌های همایش، سالن‌های پذیرایی و سالن‌های غذاخوری را به عهده داشتند و افرادی که از هر گونه خدمات کوچک و بزرگ به حاضرین دریغ نکردند و صمیمانه در اجرای این همایش پر بار دخیل بودند، تشکر و خدا قوت می‌گوییم.

در آخر جا دارد از مجری برنامه آقای مقدم بنویسم؛ مقدم اهل مشهد، بسیار قوی و توانمند برنام‌های همایش را معرفی و هدایت کرد. او انتخاب خوبی برای این همایش بود چرا که تسلط و توانایی او در اجرای برنامه دیدنی بود.

مقدم خوب می‌دانست؛ برای جذاب کردن این همایش بین‌المللی و تخصصی، چگونه از لهجه شیرین مشهدی خود بهره‌ بگیرد و چگونه با به‌کارگیری اصطلاحات و اشعار بزرگان مشهدی، سالن پر از مهمان را سر پا گوش سازد.

برای نمونه، به اجرای شعر استاد عماد خراسانی در هنگام حضور، غیر منتظره شهردار تهران، محمد قالیباف در سالن همایش می‌توان اشاره کرد. 
در این هنگام، مقدم بعد از اعلام حضور مهمان ویژه از صحنه و سن همایش پایین آمد و مقابل شهردار ایستاد و گفت؛ ما مشهدی‌ها وقتی یک نفر، خیلی برامون عزیز باشد لفظ و عبارت "یره"  را به کار می‌بریم‌ و ادامه داد؛

یَرَه گَه کارِ مو و تو دِرَه بالا می‌گیرِه       ذره ذِره دِرَه عشقت تو دِلُم جا می‌گیرِه

 روز اول به خودُم گُفتُم ایَم مثل بَقیِ     حالا کم کم می‌بینُم کار دِرَه بالا می‌گیرِه

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶